Je lichaam verandert onder invloed van hormonen gedurende je leven en zeker tijdens de overgang. En ook andere factoren kunnen voor extra kilootjes zorgen waar je niet blij van wordt.  Ontdek wat echt werkt om die kilootjes blijvend kwijt te raken. 

Ken je dat? Dat je lichaam is veranderd na de zwangerschap? Dat je nog wel dezelfde kledingmaat hebt misschien maar dat je figuur veranderd is? Tijdens de overgang vindt er weer zo'n verandering plaats. Vaak gaat dit gepaard met extra kilootjes. Kon je je voorheen wel wat extraatjes permitteren, nu kom je eenvoudiger aan. De hormonen spelen hierin een voorname rol. Maar niet getreurd, als jij dat niet wil hoef je die extra kilootjes niet te accepteren. Met behulp van een effectief programma lukt het jou ook om blijvend gewicht te verliezen.

Blijvend gewicht verliezen met de CHAIN-methode

Wanneer kijk jij weer blij in de spiegel? Is dat als je een paar kilo bent afgevallen of misschien wel als je 10 tot 15 kilo minder weegt? Het succes van afvallen met behulp van de CHAIN-methode hangt niet af van hoeveel je af wil vallen maar wel of je gemotiveerd bent en of je streefgewicht reeël is. Het lichaam of het gewicht hebben van voor eventuele zwangerschappen is misschien niet meer reëel of fysiek mogelijk maar een lijn hebben waar je je prettig bij voelt? Dat wel! Hoe ik dat aanpak lees je hier. 

Wat maakt dit programma zo effectief?

Afvallen door middel van wilskracht? Dat kan zeker en levert vaak heel mooie resultaten op. Tijdens de lijnperiode ben je gefocussed op het behalen van je doel en wordt je beloond door de weegschaal die steeds een lager gewicht aangeeft. Dat voelt goed en motiveert om door te gaan. Maar er zijn ook momenten waarop je de verleiding niet kunt weerstaan. En als je eenmaal jezelf weer iets hebt toegestaan dan is het daarna weer lastiger om terug in het eetpatroon te komen. En als je dan op je streefgewicht bent volgt de uitdaging om het nieuwe gewicht vast te houden. Afvallen door een opgelegd dieet, lijnen zeg maar, is en blijft een uitdaging. Cijfers wijzen uit dat 80% van de lijners na een jaar weer op het oude gewicht zit. Eén van de oorzaken: de eetgewoonten zijn niet veranderd, door te lijnen heb je tijdelijk anders gegeten.

Ga ik dan niet lijnen als ik bij jou het programma volg en val ik dan toch af? Het is simpel, om af te vallen moet je meer calorieën verbruiken dan dat je tot je neemt. Dan gaat het lichaam de eigen vetcellen verbranden en dan val je af. Dus ook als je mijn programma doorloopt zul je je dus aan deze regel moeten houden. Daarom gaan we ook op zoek naar een eetpatroon dat goed bij je past, een dieet waarop jouw favoriete gezonde eten zeker niet mag ontbreken en waar eten dat je echt niet lekker vindt wel ontbreekt. Dus geen dieet dat jij 'vol moet houden'. Maar kern van dit programma is dat jij jouw onderbewuste gaat leren om op de lange duur lekker en gezond te eten zodat jij blijvend gewicht verliest. Want jouw onderbewuste is jouw succesfactor om blijvend gewicht te verliezen. 

Ken je dat? Dan ben je aan het lijnen en dan is er een feestje... Je neemt je voor om alleen gezonde snacks te nemen maar je drinkt wel een wijntje en nog een wijntje... En dan later op de avond dan zweeft je hand toch opeens boven de pinda's of de bitterballen of, nou ja wat het ook is. En je denkt 'ach eentje mag toch wel'. Eentje wordt meer en de volgende dag ben je teleurgesteld.

 

Wat hier gebeurt is dat jouw onderbewuste de kans heeft gegrepen. Jouw onderbewuste wil genieten en jouw wilskracht, je logisch denken zeg maar, was niet meer zo sterk vanwege dat wijntje.

Ook zonder wijntje kan dit trouwens prima gebeuren, jouw wilskracht is al de hele avond bezig om de verleiding van je onderbewuste te weerstaan. Dat jouw onderbewuste graag wil genieten van lekker eten kan ook een emotionele oorzaak hebben. Misschien voelt lekker eten wel als troost, geeft het ergens voldoening, erkenning, is het een beloning of iets anders. Jouw eetimpuls wordt dan bepaald door iets wat je eerder hebt meegemaakt.

 

Kortom jouw relatie met eten zit in je onderbewuste en deze relatie met eten veranderen is cruciaal voor een blijvende gedragsverandering. En dat is wat dit programma brengt. Je gaat echt anders denken over dingen waardoor je je anders voelt en je je anders gedraagt. Niet alleen wéten dat eten geen troost biedt en troosteten leidt tot teleurstelling maar voelen dat je dat troosteten niet meer nodig hebt bijvoorbeeld. Géén tijdrovende of moeilijke recepten, géén dieet met verplichte kost, géén dure drankjes, supplementen, maaltijdvervangers of iets dergelijks. Géén intensieve sportprogramma's of weegavonden maar wel een plezierig programma waarin je gaat ervaren dat je zelf het heft in handen hebt over wat je eet en hoe je je voelt. Een goed gevoel programma met gewichtsverlies tot gevolg.

Inhoud programma

Het programma bestaat uit 4 sessies van 1,5 uur met tussenpozen van 1 a 2 weken. Tijdens iedere sessie hebben we een gesprek over jouw specifieke situatie en vindt er één of meerdere wat ik noem interventies plaats. Dit zijn handelingen gericht op inzicht of verandering.

  • Tijdens de eerste sessie bespreken we het voedingsdagboek dat je hebt bijgehouden. Je gaat je bewust worden van je voedselvalkuilen en we gaan een gezonder eetpatroon ontdekken. Verder gaan we in deze sessie  jouw doel 'installeren' in je onderbewuste en ga je helemaal ervaren hoe het is voor jou als jij je doel hebt bereikt. Neuropsychologisch geldt namelijk dat als jouw onderbewuste al eens ervaren heeft waar jij naar toe wil dat dan de weg er naar toe eenvoudiger is. Je krijgt een opname voor thuis die ondersteunend is aan het behalen van je doel die je regelmatig gaat beluisteren. Het onderbewuste leert door herhaling. Vergelijk het maar met hoe je ooit leerde autorijden.
  • Tijdens de tweede sessie gaan we beginnen met het wegnemen van belemmeringen en je in contact brengen met je hulpbronnen want tussen je huidige situatie en waar je naar toe wil vind je belemmeringen en hulpbronnen op je weg. Je motivatie en zelfvertrouwen krijgt daarmee een flinke boost. Ook voedselvalkuilen zoals een drang naar chips bijvoorbeeld worden aangepakt.
  • Tijdens de derde sessie wordt je doel nog steviger geinstalleerd in je onderbewuste en gaan we ook verder met het aanleren door je onderbewuste van een gezond eetpatroon. Je relatie met eten gaan we onder de loep nemen en dan kan er ook sprake zijn van verwerking van verdriet, boosheid, gevoel van machteloosheid, onzekerheid of wat het ook is dat je vandaag belemmert om lekker in je vel te zitten.
  • De vierde en laatste sessie is bedoeld om te finetunen. Wat heb je nog nodig om je lijndoel te gaan bereiken. De inhoud wordt bepaald door wat er dan speelt. Een tweede opname die je blijft luisteren na afronding van de sessies ondersteunt jou in het behalen van je lijndoel.

Lijndoel behalen

Wanneer ga ik effect bemerken van de sessies? Afhankelijk van hoe en hoe snel jouw onderbewuste leert ga je bemerken dat het afvallen gemakkelijker gaat terwijl jij lekkerder in je vel zit. Meestal ervaar je het effect al gedurende het programma. Wil je veel kilo's kwijt dan gaat daar natuurlijk een tijd overheen. Maar het doel is blijvende gewichtsverandering. 

Nazorg

3 maanden na de laatste sessie zie ik je graag nog een keer terug. We bespreken dan wat goed gaat en waar je eventueel nog een boost kunt gebruiken. Deze sessie maakt onderdeel uit van het programma.

Investering

De investering voor dit programma met nazorgsessie, inclusief tenminste 1 opname voor thuis en meerdere indien van toepassing bedraagt € 679,-  Indien gewenst in delen te betalen.